Vi hjelper deg!


Tlf: (+47) 922 33 944 - epost: akasa@akasa.no

Alle henvendelser blir som oftest besvart av Anne Kathrine Sægrov, som med over 20 år i denne bransjen kan hjelpe med det meste.

Kontakt oss

Frakt, transport og retur

FRAKT

• Fraktkostnader for vareprøver er gratis for intill 5 vareprøver. 

• Fraktkostnad for avpassede tepper er 450,-.

 

  • • Målbestilte tepper har en fast fraktpris på 900,- per levering.
  •  

    • Tregulv har egne fraktpriser.

     

  • • Enkelte ukurante varer kan ikke leveres med dette fraktalternativet
  •  

     

     

    LEVERINGSSTED
    Vi leverer til hele Norge.

    TRANSPORT

    Alle ordre behandles fortløpende. Lagerførte varer sendes så raskt betaling er mottatt. Krever varen spesialproduksjon, tilkommer noe lengre leveringstid. Når din ordre er godkjent vil du få epost fra Akasa.no med ordrebekreftelse. Levering skjer med egnet lastebil, evnt post eller budbil alt etter størrelse på godset.  Normal leveringstid er så raskt det lar seg gjøre; 3-10 virkedager fra du mottar ordrebekreftelse. 

    Tregulv: Leveranse til porten/tomtegrense betyr at produktet leveres til port, tomtegrense eller så nært tomtegrensen transportøren kan komme. I praksis betyr dette til første hindring.

    Tregulv: Fraktpris beregnes ut fra hvor i landet du bor, samt størrelse og vekt på det du kjøper.

    UAVHENTEDE PAKKER
    Husk at du må hente pakken din innen 7 dager! Etter det sendes varene i retur.

    Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, vil du bli belastet med et gebyr på 250,-  samt frakt og returomkostninger for Postnord pakker.

     ANGRERETT LAGERFØRTE VARER

    Er du ikke fornøyd med noe du har bestilt, eller bare angrer deg, har du 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. *Gjelder ikke bedriftskjøp eller målbestilte varer.

    ANGRERETT SPESIALPRODUSERTE VARER 

    Angreretten gjelder på alt kjøp på Internett. Angreretten gjelder kun dersom varen ikke er brukt, og gjelder ikke om merkelapp som er på varen er fjernet. Ved angrerett må du dekke transportkostnader og transportrisikoen. Fyll ut returseddel som følger med pakken din, skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi tilbake beløpet du har betalt samt avgifter innen 30 dager dersom hele ordren er returnert. Har du belastet din konto godskriver vi denne.

    Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du markerer returårsak på returskjemaet.

    Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema. 

    Trenger du mer informasjon om bytte og retur, kontakt kundeservice på  akasa@akasa.no

    RETURVARER

    Hvis du sender tilbake en vare du ikke er fornøyd med, send den i komplett produktemballasje som vanlig pakke, ikke mot oppkrav. Husk å pakke godt inn, du står selv for transportrisikoen. Skulle du ikke være helt fornøyd med noe av det du har bestilt så sender du det i retur til oss. Benytt RETURSERVICE-LAPPEN som du finner nederst på fakturasettet. God forklaring finner du på fakturasettet. Oppgi ditt bank- eller postgiro kontonummer på returseddelen og du har pengene raskt på din konto. Ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort. 

    TRANSPORTSKADER
    Synlige skader på produkter skal meldes til Tollpost direkte ved mottakelsen. Skjulte transportskader skal meldes til Tollpost direkte når de oppdages.

    Transportgaranti, eventuelle feil ved leveransen
    Alle pakker som sendes fra Akasa & Partner AS er forsikret av oss. Er pakken – og kanskje også innholdet – skadet når du får den, meld da straks fra om dette.

    Har du åpnet pakken og oppdaget en feil eller skade, kontakter du Kundeservice. Du må melde fra om feilen senest to dager etter at du har mottatt varen. Meldinger som kommer senere, vil det ikke bli tatt hensyn til.

    Fyll ut skademeldingen på baksiden av følgeseddelen/returseddelen, som du sender med den skadede varen til oss. . Merk! Ikke send mot oppkrav. Pakker som sendes mot oppkrav vil ikke hentes.

    For å bytte eller returnere varer må du ta med ordrebekreftelsen, samt ferdig utfylt angrerettskjema. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, samt at emballasje må være intakt. Varer med forsegling (bl.a. tregulv og veggpaneler) kan ikke returneres dersom pakken er åpnet.

    IKKE AVHENTEDE PAKKER

    Bestilte, men ikke avhentede pakker, debiteres med full frakt og returfrakt samt 250 kr inklusive moms til dekning av våre kostnader. Angreretten gjelder ikke ved uavhentede pakker.

    Ved retur /reklamasjon av varer som er for store eller tunge til å sendes som pakke/brev må du ta kontakt med  akasa@akasa.no